انواع دیگر افسردگی

افسردگی ها تقریبا همیشه حاصل استرس اخیر هستند .ما در بخش های بعدی،موقعیت های معمول زندگی را در نظر می گیریم که عموما با نشانه های افسردگی ارتباط دارند .تمام این افسردگی ها به قدر کافی شدید نیستند که اختلالات خلقی محسوب شوند.با این حال،در صورتی که نشانه های شدید به مدت طولانی تجربه شده باشند،تشخیص ،یکی از اختلالات خلقی خواهد بود.
۱)فقدان و فرایند سوگ :معمولا به صورت فرایند روان شناختی در نظر می گیریم که بعد از مرگ فردی عزیز دستخوش آن می شویم-فرایندی که به نظر می رسد برای مردان دشوارتر از زنان باشد .

سوگ معمولا ویژگی های خاصی دارد‌:

۱)کرختی و ناباوری

۲)حسرت و جستجو برای فرد متوفی

۳)آشفتگی و نا امیدی
اندوه پس از زایمان:با اینکه تولد بچه معمولأ رویداد خوشایندی است، اما گاهی پس از به دنیا آمدن بچه،در تازه مادر ها (و گاهی پدر ها )افسردگی پی از زایمان روی می دهد ‌در گذشته تصور می شد که افسردگی اساسی پس از زایمان نسبتا شایع است ،اما شواهد
جدید تر حکایت دارند که فقط “اندوه پس از زایمان معمولآ خلق تغییر پذیر ،به راحتی گریه کردن،غمگینی، و تحریک پذیری را شامل می شود که اغلب با احساس های شادی آمیخته هستند .
این نشانه ها در ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان ،ظرف ۱۰ روز بعد از به دنیا آوردن فرزندشان،روی می دهند و معمولا خود به خود از بین می روند.
اختلال افسرده خویی

اغلب در طول سال های نوجوانی شروع می شود:
۱)کم اشتهای یا پر خوری
۲)بی خوابی یا پرخوابی
انرژی کم یا خستگی
عزت نفس پایین
تمرکز ضعیف یا مشکل تصمیم گیری .
احساسات ناامیدی.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *