سبک‌های دلبستگی اجتنابی

 

 

افراد روابط عاشقانه را از طریق منظر محیط‌های اجتماعی گسترده‌تر خود تجربه می‌کنند و در عوض، باید تصمیم بگیرند که آیا اطلاعات مربوط به روابط خود را به دیگران منتقل کنند یا خیر.

افراد روابط عاشقانه را به روش‌های مختلفی، بسته به محیط‌های اجتماعی خود تجربه می‌کنند. سپس آنها باید تصمیم بگیرند که آیا اطلاعات مربوط به روابط خود را با دیگران به اشتراک بگذارند یا خیر.

 

مطالعه‌ای نشان داده است که افراد با سبک‌های دلبستگی اجتنابی بیشتر احتمال دارد که روابط خود را خصوصی نگه دارند. این به این دلیل است که آنها از قضاوت یا انتقاد دیگران می‌ترسند. از سوی دیگر، افراد با سبک‌های دلبستگی اضطرابی بیشتر احتمال دارد که اطلاعات مربوط به روابط خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این به این دلیل است که آنها به دنبال تأیید و اطمینان خاطر از دیگران هستند.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که سبک‌های دلبستگی افراد بر نحوه نمایش روابطشان در رسانه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که حجم نمونه مطالعه کوچک بود، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته‌ها مورد نیاز است.

 

**نتیجه‌گیری:**

سبک‌های دلبستگی افراد بر نحوه نمایش روابطشان در رسانه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد. با این حال، برای تأیید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *